Державна підсумкова атестація в старшій школі у 2012 році. ДПА 11 клас
У 2011/2012 навчальному році державна підсумкова атестація в
старшій школі проводиться з трьох предметів: української мови,
профільного предмета, та предмета за вибором
Державна підсумкова атестація в старшій школі проводиться з трьох предметів:
українська мова;
профільний
предмет (для учнів які навчалися у класах з профільним навчанням),
історія України або математика (для учнів, які навчалися у класах
універсального профілю);
предмет за вибором.
При
вивченні двох профільних предметів (наприклад, фізики і математики у
фізико-математичному профілі) атестацію складають із одного з них
замість предмета за вибором.
Державна підсумкова атестація з української мови
є обов’язковою і проводиться у формі переказу без творчого завдання за
текстом, визначеним Міністерством освіти і науки, молоді та спорту
України за посібником: «Збірник переказів для державної підсумкової
атестації з української мови. 11 клас» (укл. Шелехова Г.Т., Новосьолова
В.І., Ярмолюк А.В. – К.: Центр навчально-методичної літератури, 2012) і
оголошеним по радіо та телебаченню в день проведення атестації.
Тексти
цього збірника відповідають навчально-методичним вимогам до докладного
переказу, що в повному обсязі дає змогу перевірити формування в учнів
комунікативних умінь (сприйняття почутої інформації, докладне її
відтворення, самостійне визначення предмета й завдань висловлювання,
добір для їх вирішення потрібних мовних засобів тощо) та орфографічних
і пунктуаційних навичок.
На виконання завдання державної підсумкової
атестації з української мови в 11 класі відводиться 90 хвилин, протягом
яких учні докладно відтворюють первинний текст запропонованого переказу
з урахуванням його смислової і структурної цілісності (без додаткового
творчого завдання). Переказ проводиться за традиційною методикою.
Державна підсумкова атестація з мови навчання
(кримськотатарська, молдовська, польська, російська, румунська,
угорська) проводиться в 11 класі у формі переказу без творчого завдання
за посібниками, що мають відповідний гриф Міністерства освіти і науки,
молоді та спорту України.
Державна підсумкова атестація в основній школі у 2012 році. ДПА 9 клас
У 2011/2012 навчальному році атестація в основній школі проводиться
з п'яти навчальних предметів: української мови, біології, географії,
математики, а також іноземної мови чи іншого гуманітарного предмета за
вибором навчального закладу
У загальноосвітніх навчальних закладах (класах, групах) з
поглибленим вивченням предметів, спеціалізованих навчальних закладах,
ліцеях, гімназіях, колегіумах таким предметом за вибором може бути той,
що вивчався поглиблено.
З усіх обов’язкових предметів атестація
проводиться письмово за збірниками, рекомендованими Міністерством
освіти і науки, молоді та спорту України. У разі проведення атестації
за вибором, форму проведення атестації (усно чи письмово) обирають учні.
Випускники
основної школи загальноосвітніх навчальних закладів (класів, груп) з
навчанням мовами національних меншин, які прибули із закордону і почали
вивчати українську мову в поточному навчальному році, замість атестації
з цього предмета можуть, за заявою батьків або осіб, які їх замінюють,
та рішенням педагогічної ради, проходити атестацію з мови навчання.
Державна підсумкова атестація з української мови є
обов’язковою і проводиться в письмовій формі (диктант) за завданнями,
оголошеними Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України по
радіо і телебаченню в день проведення атестації. Перевірці під час
державної підсумкової атестації підлягають уміння правильно писати
слова на вивчені орфографічні правила та словникові слова, визначені
для запам’ятовування; уміння ставити розділові знаки відповідно до
опрацьованих правил пунктуації.
На проведення атестації
відводиться 1 астрономічна година. Відлік часу ведеться від початку
читання вчителем тексту. Використання учнями допоміжних джерел
(словники, довідники, підручники тощо) не допускається.
Текст
диктанту визначатиметься за "Збірником диктантів для державної
підсумкової атестації з української мови. 9 клас" (укл. Мацько Л.І.,
Мацько О.М., Сидоренко О.М. – К.: Центр навчально-методичної
літератури, 2012). У збірнику представлено тексти, обсяг яких
відповідає вимогам чинної програми з урахуванням того, що державна
підсумкова атестація триває довше, ніж звичайна контрольна робота у
формі диктанту.